Óvó néni jegyzetei

Óvó néni.blog.hu

Óvó néni.blog.hu

Novák Anita

Megjelent Anita első verseskötete Buborék címmel

2015. január 17. - Óvónéni

 - Ha pár mondatban megkérnélek, hogy mutatkozz be, mit mesélnél el magadról?

Novák Anitának hívnak.
Egy hétköznapi két-gyermekes édesanya vagyok, akit valamilyen módon egyszer csak elkapott az ihlet, így kezdtem el írni kicsiknek szóló gyerekverseimet...
Általában olyan hétköznapi dolgokról írok, amelyek minden kisgyermekes családban előfordulnak (Áramszünet,Oltást kapok, Első nap az oviban, stb...
Az ihletet természetesen gyermekeimből merítem, ezért a verseim 80 százaléka megtörtént dolgokon alapul.
Ebben a formában örökítem meg a kisgyermekkor legszebb élményeit, és minden olyan mozzanatot, amit érdekesnek találok.

- Megjelent az első versesköteted Buborék címmel...mesélnél róla egy kicsit? Mikor kezdted el írni, volt -e valami belső indíttatás, ok, ami miatt tollat ragadtál és versben fogalmaztad meg a gondolataidat?

Az írást kb. 3 évvel ezelőtt kezdtem (akkor még nem tudtam, hogy könyv is lesz belőle).
Nem tudom megmagyarázni az érzést, azt a belső sugallatot, ami miatt tollat kellett ragadnom, és leírni , amit gondolok...
Egyáltalán nem kellett sokat gondolkodnom még a rímeken sem, mert szinte magától jött az egész.
Aztán ahogy egyre több versem lett, minél gyakrabban kezdtem el játszadozni a gondolattal, hogy talán könyv is lehetne belőle.
Szerintem aki az írással foglalkozik, és ezt szeretettel teszi, minden álma az, hogy megjelenjen könyv formájában is.
Valahogy én is így voltam ezzel: Ez lett az álmom, a legfőbb célom és egy percre sem tágítottam tőle!

- Miért a Buborék lett a versesköteted címe? Fűződik valami emlék vagy történet a könyv címéhez?


A Buborék a "második első" versem címe, amit már a családon kívül több embernek is meg mertem mutatni.
Kicsit féltem, a reakcióktól, de nagyon pozitív kritikákat kaptam, ami egyre jobban bátorított.
Ez volt az első versem, amit a kislányom is megtanult, és mai napig nagy kedvenc.
Ezért választottam ezt a találó nevet a könyv címeként.


- Mikor kezdtél el verset írni? Gyermekkorban is, vagy felnőttként, anyaként jöttek az ihletek?

Gyermekkoromban, sőt még felnőttként sem jutott eszembe, hogy írjak.
Nálam ez egyértelműen az anyasággal függ össze.

- Emlékszel - e a legelső versedre, ha igen mikor íródott és megosztanád - e velünk melyik volt az?

Első versem a Pöttyös labda kb. 3 évvel ezelőtt született.
Jó móka volt, tetszett a családnak, kiraktam a gyerekszoba falára, és ennyi..., aztán 1 évig semmi.
Majd egyszer csak (mosogatás közben) megszületett a második "első" versem a Buborék.
Már nem tudom, hogyan, de csak jöttek a gondolatok, és leírtam...Emlékszem lefekvés előtt a kislányom ágyán ülve fejeztem be a verset, miközben ő lelkesen adta a tanácsokat, hogy mit is írjak. Aztán jött sorra a többi.

https://www.facebook.com/pages/Nov%C3%A1k-Anita-gyerekversei/215426945323339?fref=ts


- Gyermekként is szeretted a verseket?

Igen, úgy emlékszem igen.
Anyukám elmondása szerint volt egy verses könyvem, amit szinte "ronggyá nyúztam", és az összes verset (Iciri-piciri, Török és a tehenek) kívülről fújtam.


- Ki a kedvenc költőd?

A nagy klasszikusok közül Ady Endre mindig is a kedvenceim közé tartozott, de kicsit elkanyarodva a szépirodalomtól a kislányom születése után egyre jobban kezdett foglalkoztatni a gyermekirodalom. Ezen belül is Bartos Erika az a költő, író, illusztrátor, akit nagyon szeretek. Az ő stílusa, és főleg versei nagyban inspiráltak engem is, és nem utolsó sorban nagy örömet, és megtiszteltetést jelentett számomra, amikor verseimet az övéihez hasonlították mások.

- Könyvkiadás története. Úgy tudom, nem olyan egyszerű ma Magyarországon könyvet megjelentetni. Megírtad a verseidet, mikor határoztad el, hogy kiadatod könyv formájában?
Mennyi idő telt el míg az elhatározásodból valóság lett?
Voltak - e nehézségek közben?

Ez így igaz, nem egyszerű ma könyvet kiadni. Eleinte én is próbálkoztam különböző kiadóknál, és jött is mindenhonnan a válasz, hogy a verseim szépek, és jók, de mivel a gyermekkönyvkiadás nagyon költséges, ezért nekem is be kellene szállnom egy bizonyos összeggel. Ezért döntöttem a magánkönyvkiadás mellet, és így a szerzői jogot is meg tudtam tartani. Kb fél év volt, amíg összeállt minden, a versek, az illusztráció, a borító, és Karácsony előtt pár nappal már kézben is tarthattam. Különösebb nehézségek nem akadtak, ha pedig voltak is apróbb megoldásra váró feladatok, azt is mindig örömmel csináltam, mert csak a cél vezérelt!

- Milyen volt az érzés, mikor először a kezedben tarthattad a frissen megjelent kötetet?

Leírhatatlan érzés! Amikor a hosszú hónapok munkájának gyümölcse ott a kezemben, egy gyönyörűen illusztrált könyv formájában..., hihetetlen jó érzés! A megjelenés előtt pár nappal teljesen olyan érzésem volt, mint amikor arra vártam, hogy mikor jön el a gyermekeim születésének napja. Igen, ehhez tudom legjobban hasonlítani.

- Hogyan fogadta a környezeted? Ismerőseid?

Mindenki nagyon pozitívan fogadta. A férjem első perctől kezdve bátorított, anyukám szintén- a könyv megjelenése előtt még talán izgatottabb volt, mint én..., a kislányom is odáig volt az örömtől, és mondta, hogy büszke rám nagyon.., hát kell ennél több?
Szóval a szűkebb, és a tágabb környezet is nagyon jól fogadta, sokan meg is lepődtek, mert nem tudták, hogy írok...

- Hol találkozhatunk veled?

Van egy Facebook oldalam, ahol nap, mint nap megosztom az újabb, és a régebbi verseimet egyaránt. Ezeket saját fotókkal, vagy kislányom illusztrálásában teszem, de igyekszem feltölteni a könyvben szereplő rajzokat is, azoknak, akikhez a még nem jutott el a könyv...
https://www.facebook.com/pages/Nov%C3%A1k-Anita-gyerekversei/215426945323339?fref=ts

- Tervezel -e könyvbemutatót?

A könyvbemutató December 29.-én került megrendezésre. Családias hangulatban telt, a kicsik közreműködésével, akik nagyon ügyesen szavaltak el a verseim közül jó néhányat, majd végül a könyvem is meg lett keresztelve igazi buborékokkal. Felejthetetlen élmény volt.

 / Kedves Anita! Köszönöm, hogy megtiszteltél az őszinte válaszaiddal, további sikeres és ihletben gazdag éveket kívánok! /

A bejegyzés trackback címe:

https://ovoneni.blog.hu/api/trackback/id/tr877083587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása