Az érzelmi intelligencia fejlesztése
" Egy könyörületes személy, látva, hogyan küszködik egy pillangó, hogy kiszabadítsa magát a bábból, segíteni akarta neki, nagyon gyengéden kitágította a szálakat, kialakítva egy kijáratot. A pillangó kiszabadult, kibújt a bábból, bizonytalanul bukdácsolt, de nem tudott repülni.
Valamit ez a könyörületes személy nem tudott, és ez az, hogy csak a megszületés, kibújás küszködésén keresztül tudnak annyira megerősödni a szárnyak, hogy repülni lehessen velük. A pillangó megrövidített életét a földön töltötte, sosem ismerte meg a szabadságot, sosem élt igazán"
/ Carl Rogers/
Azt akit szeretünk, fel kell szabadítanunk, mivel ha rákulcsolódunk, rácsimpaszkodunk, pontosan azt vesszük el tőle, amit adni kívánnánk neki, és azt veszítjük el, amit meg akarnánk őrizni.
Ha a gyermeket megpróbáljuk megváltoztatni, ha nem ismerjük el, nem fogadjuk el érzéseit, ha mi tudjuk jobban, hogy neki milyennek kellene lennie, hogyan kellene éreznie, akkor valójában attól a jogától fosztjuk meg, hogy a későbbiekben felelősséget vállaljon az életéért és döntéseiért - elzárjuk útját a fejlődés lehetőségétől!
/Kádár Annamária/