Óvó néni jegyzetei

Óvó néni.blog.hu

Óvó néni.blog.hu

Képzeld el óvó néni, nem mentem ki a vonalból ...

Színező felhasználása kicsit másképp...a legegyszerűbb bábkészítés

2015. január 23. - Óvónéni

szinezo.jpg"Képzeld óvó néni, nem mentem ki a vonalból színezés közben...."

Hányszor hallottam már ezt a mondatot az évek alatt, és amikor ezt újra hallom, kicsit görcsbe rándul a gyomrom. Magam sem tudom megmagyarázni ezt az érzést...

Képzeljétek el egy mosolygós, ragyogó arcocskát, amikor büszkén mondja az óvónénijének: nem mentem ki a vonalból...és az óvó néni megdicséri milyen ügyes. Persze, valóban ügyes, valóban nagyon koncentrált, hogy azon a  fránya A/4-es lapon az a mesefigura a lehető legtökéletesebben legyen kiszínezve...mégis szomorú vagyok egy kicsit.

Ha élvezi ezt a tevékenységet persze nincs baj, ha nem görcsöl azon, hogy kiszalad a ceruza a vonalon kívülre és nem esik kétségbe, akkor szintén minden rendben van. Én mégis azt szeretném, hogy nagy csomagolópapíron rajzoljon, fessen, "színezzen"...játsszon és játéknak fogja fel ezt a sokak számára olyan egyszerűnek tűnő elfoglaltságot.szinezo1.jpg

Aztán dacol bennem a pedagógus, megvan bennem az a vágy, hogy megmutathassam a gyerekeknek, egy egyszerű színezőt is lehet és érdemes másként használni.

Az óvodánkban szerencsére, elég sok fonal és anyag megtalálható, egy nap fogtam és felkockáztam pár színes anyagot, külön tálkákba helyeztem el, és a fonalakat az asztal közepére helyeztem.

Már odasereglettek az asztal köré a gyerekek, kíváncsian szemlélték, mit csinálok, miért kell szétdarabolni azokat a szép anyagokat, folyamatosan hangzottak a Miért? kérdések a fejem fölött. Aztán az asztalon már sorakoztattam a ragasztókat, és a lapokat.

Pillanatok alatt kíváncsi gyerekszempárok néztek rám, szinte már türelmetlenül toporogtak körülöttem, áruljam már el végre, mire készülök, mire kell ez a sok fonal, és még a gyerekolló is az asztalon hever.

A többire gondolom, már rájöttetek, mit terveztem... de beszéljenek helyettem a gyerekek "munkái":

szinezo_0.jpg

 

 / Ha a körvonalak mentén körbevágunk, hurkapálcikára felragasztjuk az elkészült alkotásokat, akkor bábként is nagyszerűen használható. A legszebb ezekben a bábokban, hogy a gyerekek saját maguk készíthetik el. /

 

 

 

 

 

szinezo2.jpg

 

 

Kedves Anyuka!

 Egy kérdőív kitöltéséhez kérném a segítséged!
Tanulmányt írok a Pedagógia és a Szeretet kapcsolatáról. A tanulmányhoz készült egy kérdőív, kifejezetten az Anyukák részére!

https://docs.google.com/forms/d/14jVtnYOkTqr_YxSqkxl7lD_HSFVZfcHkx_PpFxqntSY/viewform

Arra kérnélek, hogy segítsd a munkámat a kérdőív kitöltésével, hogy minél átfogóbb, értékelhetőbb eredmény születhessen! Válaszaid, véleményed nagyon fontos! A kérdőív kitöltése kb. 2-3 percet vesz igénybe!

Segítséged előre is köszönöm!
Mariann

Újra a kérdőív linkje: https://docs.google.com/forms/d/14jVtnYOkTqr_YxSqkxl7lD_HSFVZfcHkx_PpFxqntSY/viewform

Iratkozz fel hírlevelemre, hogy ne maradj le a legfrissebb ötletekről és hírekről!

 



 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovoneni.blog.hu/api/trackback/id/tr987098681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása