'A kolléganőm az elmúlt hetekben a tökkel és kukoricával mint terméssel foglalkozott, erre kitűnően építhettem ezt a hetet, ahol a Márton napi történetre helyeztem a hangsúlyt.
A Márton napi libát elkészítettük, kicsik ragasztással, sószórással, a nagyobbak differenciálva: rizzsel vagy vágott fehér fonállal fedték a liba testét, a lábat és a csőrt felesborsóval, ezután a negatívot is ráragasztva képkeretet díszítették: aki akarta és még volt türelme kukorica szemekkel.
Játszottunk a kukorica szemekkel, tökmaggal a kéz finom-motorikáját fejlesztettük, türelem, monotónia tűrés, szem-kéz koordináció, figyelem koncentráció mind-mind előtérbe került. Amikor a kis 4 évesem a 3. mintát rakta, már tettem bele egy kis ritmikát is: 1 kukorica, 1 tökmag...A hosszú csigavonalat hibátlanul kirakta!! Örömmel töltött el, mennyi kicsi érdeklődött a tevékenységek iránt.
Aki szeretett volna a számképekkel is kirakózhatott, számolhatott, több-kevesebb-ugyanannyi fogalmát is megbeszéltük, többször elővették a héten.
Az asztal másik felénél "lúd gége" nyakláncok, karkötők készültek.
A mai napon készültek a tóban úszkáló libák, a kisebbeknek vagy vágásban ügyetlenebbeknek dióhéjszárnyú festett libáik, színes sóval szórt vízben úszkálnak.
"Báb-mozgatón" a spatula testű Mártonok készültek,
és egy új technikát is becsempésztem Madárkáimnak a mai napra, az árnybáb előadást, a Libák és a róka meséhez. Holnap még lámpásokat készítünk, közben sokat verseltünk, mondókáztunk, énekeltük, mozgásos játékainkat is összekapcsoltuk ezzel a jeles nappal. Vidám, tartalmas hetet tudhatunk magunk mögött!
Iratkozz fel hírlevelemre, hogy ne maradj le a legfrissebb ötletekről és hírekről!