Óvó néni jegyzetei

Óvó néni.blog.hu

Óvó néni.blog.hu

Óvó néni, akkor NEKEM sem kell az én alvókám!

Azokat a szempárokat soha nem feledem - Testvéri szeretet - feledhetetlen Pillanat

2015. május 16. - Óvónéni

testveri_szeretet.JPGTavaly történt, de ma is élénken látom magam előtt a két fiútestvért...

Alváshoz készülődött a kis csoportom, mindenki hozta az alvókáját magával, ki a kis plüss maciját, kendőjét, valami kedves kis szőrmókot, ami az otthonra emlékezteti, amivel álomba szenderülhet.

Már takargattam az ágyban fekvő gyerekeket, amikor arra lettem figyelmes, hogy az egyik kisfiú könnybe lábadt szemmel áll a csoportszobánkba, és nem tudja, hogy most mitévő legyen. Odamentem hozzá és megkérdeztem:

 - Mi a baj, mi történt?

 - Otthon felejtettem az alvókámat...ahogyan ezt a pár szót kimondta, már az elkeseredés, és a szomorúság könnyei folytak végig a kis arcán.

 - Segítek megkeresni, lehet csak az oviszsák aljára csúszott, gyere nézzük át újra.

Odamentünk a zsákhoz, de sajnos az a számára és abban a pillanatban a még fontosabbá váló és mindent jelentő alvóka sajnos nem került elő. Átnéztük a polcot, a ruhák alatt...ott sem találtuk meg.

Mit tehettünk volna visszamentünk a csoportunkba. A csoportunk a süni csoport, és a csoportnak vannak kis süni plüssei, melyeket a gyerekek nagyon szeretnek, és nagyon örülnek, ha azzal alhatnak el, / többször volt már példa arra, hogy mások is elfelejtették magukkal hozni kedves kis alvókájukat. /

 Odamentem a kis sün családunkhoz, és kivettem az egyik kis sünit, leguggoltam a kisfiú elé és felé nyújtottam:

 - Szeretnél ma a sünivel aludni? Holnap pedig elhozod a te alvókádat.

A válasza őszintén bevallom meglepett:

 - Nem! Az enyémet szeretném!

Miért lepődtem meg? Mert eddig nem történt, hogy ne fogadták volna el a gyerekek, minden esetben mosollyal fogadták a kis süni család valamelyik tagját.

És ekkor történt a CSODA!

A testvére eddig szótlanul figyelte az "eseményeket", és ekkor megszólalt:

 - Óvó néni, én a saját alvókámat oda szeretném adni a testvéremnek!

Odafordultam a könnyes szemmel álló kisfiú elé:

 - Így jó lesz?

Itt ért a másik meglepetés, mert a válasz egy újabb NEM! Nem szeretném!

És ekkor olyan történt, ami egyszerűen CSODA, önzetlen, mély testvéri szeretetről tett élő bizonyságot, a szemem előtt és a csoportom előtt. A 6 éves "nagy" testvér odajött hozzám, és határozott, elszánt hangon ennyit mondott:

 - Óvó néni, akkor NEKEM sem kell az én alvókám! Kiviszem a zsákomba.

Én, a felnőtt...az óvó néni, álltam a csoportszobában, és szinte beleszédültem ebbe a pillanatba. Csak bólintottam, és valami olyan boldogság, jóleső érzés járta át a lelkem, amit nem tudok szavakba önteni.

Valami olyasmi... mintha az a láthatatlan, erős testvéri kötelék, szinte láthatóvá vált volna előttem. Ne haragudjon rám senki, hogy ilyen nagy szavakat használok, de azt a pillanatot míg élek nem felejtem el. Ez a döntés, ez a nagyfokú önzetlenség, szeretet 6 éves korban, az, ahogyan ő magától meghozza azt a döntést,  "ha a testvérem otthon felejti az alvókáját," akkor szolidaritásból én sem alszom a sajátommal....azt hiszem, ezt minden édesanya, óvó néni, pedagógus, nagyszülő tudja, mekkora hatalmas önzetlenség, lemondás a szeretett tárgyról, mert a testvéremet még jobban szeretem!

Amikor visszajött a csoportba, a két testvér egy szó nélkül, minden kérés nélkül, egyszerűen csak lefeküdt az ágyába, betakartam őket, és valamiért a sírás fojtogatott. Csoportomnak pedig csak halkan annyit mondtam, nagyon büszkék lehetünk a Krisztiánra. És a gyerekek először csak halkan, majd egyre hangosabban elkezdtek tapsolni, megtapsolták a 6 éves "nagy" és önzetlen testvért...az ő csoporttársukat!

Majd ebben a felemelő, semmihez sem fogható hangulatban, az elcsendesedés után... elkezdődött a mese....

Kedves Anyuka!

Egy kérdőív kitöltéséhez kérném a segítséged!
Tanulmányt írok a Pedagógia és a Szeretet kapcsolatáról. A tanulmányhoz készült egy kérdőív, kifejezetten az Anyukák részére!

Arra kérnélek, hogy segítsd a munkámat a kérdőív kitöltésével, hogy minél átfogóbb, értékelhetőbb eredmény születhessen! Válaszaid, véleményed nagyon fontos! A kérdőív kitöltése kb. 2-3 percet vesz igénybe!

Segítséged előre is köszönöm!

https://docs.google.com/forms/d/14jVtnYOkTqr_YxSqkxl7lD_HSFVZfcHkx_PpFxqntSY/viewform

 

Iratkozz fel hírlevelemre, hogy ne maradj le a legfrissebb ötletekről és hírekről!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovoneni.blog.hu/api/trackback/id/tr127337214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása