Óvó néni jegyzetei

Óvó néni.blog.hu

Óvó néni.blog.hu

Jelmezötletekhez Vers is jár

Ludas Matyi, Jancsi bohóc, kéményseprő, királylány...és egy vers jelmez nélkül

2015. február 01. - Óvónéni

ludas_matyi.jpg

 

Matyi volt a rendes nevem,
a Ludas csak rám ragadt.
Döbrögi úr megveretett,
s elvetette ludamat.
Kéznél tartom eszem s botom,
tanúsítja Döbrögi!
Megverettem: visszaadtam
háromszor is már neki.

/ fotó: http://gyerektrend.blog.hu/page/111 /

 

 

 

Jancsi Bohóc becses nevem, 
lapátfülem nem szeretem,
de ha vékony a pokrócom,
fülemmel betakarozóm.
Orromat sem adnám másnak,
jó lesz krumplipaprikásnak!
Bukfencezem, hasra esem,
kenyeremet így keresem.

/ kép forrása: http://kisferenc.qwqw.hu/?modul=oldal&tartalom=1165755 /

 

 

Hol egy lavór, hol egy teknő?
Én vagyok a Kéményseprő.
Arcom kormos, ruhám szutykos,
minden gyerek tőlem futkos.
A kutyák meg majd megvesznek,
mikor engem észrevesznek.
Ám külsőmre nincsen gondom,
így is a szerencsét hordom.

Kép forrása: www.meska.hu

Mentovics Éva: A boszorkány  
Varjú tolla, béka lába,
gyere el a boszi bálba!
Seprűnyélre felpattanva
vágtass velem el a vadonba!


Ropjunk táncot száz banyával,
mosakodjunk békanyállal.
Felfrissülünk nyomban tőle,
szépek leszünk egy-kettőre.

 

/ kép forrása: http://www.unnepekaruhaza.hu/boszorkany-jelmez-gyerekeknek-3-4-eveseknek-fekete-9683 /

 

 

Királylányok legszebbike
Érkezett most vendégségbe.
A fejemen a korona,
Otthonom a palota.

 

/ www.jatek - webaruhaz.hu /

 

Hüvelyk Matyi

Hórihorgas én nem vagyok,
Csupán a csizmáim nagyok.
Egy hüvelyk csak a termetem,
Hüvelyk Matyi az én nevem.

Mikor nem elég az erő,
Ravaszságom veszem elő.
Helyén van a szívem, eszem,
Nem mondom azt, hogy:
" nem merem! "

Ha baj van, vagy veszedelem,
A kiutat megkeresem.
Eljöttem és azt kívánom:
Mulassatok jól a bálon!

Iratkozz fel hírlevelemre, hogy ne maradj le a legfrissebb ötletekről és hírekről!

 



 

A bejegyzés trackback címe:

https://ovoneni.blog.hu/api/trackback/id/tr627131685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása